elinochjuliaisbest

Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

lite om mig och mina djur :-)<3

Av Elin bergström - 3 maj 2012 19:41

hej allihopa:-D tänkte skriva lite om mig eller ah mina djur, har ju inte skrivit så mycket om de har ju mest skrivit om jelly och jack men har ju MER djur än dom såklart :) <3 har en bondkatt som är typ 15 år nu?? men har ingen bild på honom, haha sen har vi 4 hundar!<3


Edik z Jeric :-) en prazsky krisarek på 6 år <3 han är en champion, har vunnit massor utav utställningar, en riktig legend är han !!<3 han är ganska blyg av sig och villhällst vara hos matte;-)men annars är han riktigt myysig (L)


sen våran andra lillaprazsky krisarek, noster mirabilis kassandra som är edik z jeric's dotter, hon är 1år, en riktigt busig och lekfull liten sak !<3 hon ska på sin första utställning  1 juni :D hoppas det går bra, då hennes fd ägare monica ska ställa ut henne i borås tror jag? ;s haha men aja hon är den bästa (L)


Sen har jag en jack russel som är min egen som heter chloe, en riktig GALNING ! xd haha nä men hon är ganska ivrig hela tiden men går hundkurs med henne nu så hoppas de kommer hjälpa ehehe :) men hon är iaf 1år, köpte henne som valp <3 när hon var ca 4 månader råkade hon ut för en olycka och var nära döden :( hon fick blödningar i revbenen och bröt 4 revben .. fick åka akut in till blå sjärnan i göteborg och hon blev räddat som tur var ! men det var jätte nära att hon dog..  men nu är ho 100 % återställd, galna hund <3 ;) ska börja med henne i agility med henne till sommaren <3


sen har vi en blandras hund, lahasa apso & tibetansk spanniel, ho är 6år och ska ha valpar om 1månad <3 (L) ska in till vetrinären imorgon och se hur många det blir :') hon är alltid glad och posetiv !<3 a vet inte mer va ja ska skriva hahah ......


sen hästarna  !!!!   min c-ponny jelly, den bästa sjärnan någonsin !! köpte henne hösten 2010 i småland <3 ångrar absolut inte köpet, vi har tävat upp till msvb och ska snart deutera msva, behöver 1 nolla till i msvb <3 hon gör allt för en! hoppar som en gud o hoppar allt :-) hon är ganska svår i ridningen men har blivit mycket lugnare nu än när vi köpte henne då jag börjat rida henne på vanligt trännsbett nu <3 och hon har mycket bättre frambjudning på hinder osv <3 nästa tävling är på lördag i ale-jennylund då vi hoppar la/msvb, sen flyinge därefter !<3 ah ponnyn är bara bäst!


sen jack ett halvblod på 16 år, han är en star<3 han är väldigt hög, 176cm i mkh, men har är super snäll i ridningen och har startat en pay and jump med honom i 70 & 80 cm men hörge blir det, har hoppat honom hemma på bana ca 130 så hoppa kan han !!<3 en riktig kung :)


sen har jag en b-ponny som heter sweet amy, en ungponny på 4år, hon är väldigt busig och tuff i ridningen men bara och träna bort, hon är vääääldigt pigg och hade tänkt ha henne i gymkhana så fort jag fått ordning på henne, <3


sen har jag en liiten c-ponny som heter malo som är import danmark, hon är med föl och ska föla precis vilken dag som helst nu :-D spännande <3 henne har jag tävlat upp till nat La men tycker nästan de räknas sm msvb för henne ftersom hon bara är 131cm i mkh så är som en p-ponny, men till hösten har jag tänkt starta ponnygalopp med henne då hon är SUPER pigg /het, har gått galopp i danmark med bra resultat <3


de var mina hästar sen har vi en ungponny som heter little any, en svart skäck som är efter ett halvblod (geremino) och hon är 2 år och kommer bli runt 160cm när hon blir stor, <3 men hon är super lugn o allt i hanteringen !

 sen har ju min syrra en stor häst som heter reilija, en riktig snyyyyggging! <3 hon är runt 170cm oc är 13 år, har idit henne några gånger och hon är super härlig, henes gångarter vill jag inte prata om (L) <3

 hon är kolsvart :*

mn ah det var våra djur sen om mig jag är en riktig tävlings människa! älskar att vara ute och tävla men frammför allt ha kul med mina ponnyer/hästar! annars uan minfritid hos sjuren så är jag ofta med vänner och är ute o shoppar mycke ;-)

       


men vi hörs senare eller i morgon så ha det bäst !!! <3



//elin

       

 
 
lovisa

lovisa

3 maj 2012 20:38

jätte söta allihopa ;)

http://www.niessan.blogg.se

Elin bergström

3 maj 2012 21:46

aww tack :*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin bergström - 9 juli 2012 14:54

Hej! Jag har inte hunnit blogga:o va fan är det här.. Jag och Elin ska träffas snart tror jag!! Jag har inte hunnit blogga för jag har en häst att sköta. Men han så bli duschad i dag smart -_- Sen så ska jag ha lite fråge stund. Jag och elin ska ...

Av Elin bergström - 1 juli 2012 14:29

Hejsan har inte haft tid att blogga på denna blogg men kanske ska blogga ett ganska långt in lägg nu Idag ska jag vara med Klara vi ska bada och ha kul.Men min syster ska va med han nu/sen.Men ska typ fara nu men vi hörs puss? //Julia <3 ...

Av Elin bergström - 21 juni 2012 15:31

har just ridigt  han var bäst  nu kommer det bilder på han! finaste gubben idag <3 Du var så ducktig så <3Fina engla och calle älska <3 Puss underbara gbnm<3 ...

Av Elin bergström - 12 juni 2012 20:57

sryy! förlåt för att jag absolut inte har haft blogg tid  I lördags var jag inte i stallet,söndag så var jag på ridskolan och hoppade mur,gick super bra!Sen på måndagen så var i skolan och sen kaninen sen bara vara hemma,för inte orkat osv... Sen i d...

Av Elin bergström - 12 juni 2012 11:04


hejhej allihopa ;-) har inte bloggat ngt seriöst men asså har inte orkat o har absolut inte haft ngn blogglust men asså har man en blogg så måste man ju blogga med haha ! men nu är jag i skolan och har lunch så jaooooo ! men är ganska chill nu i skol...

Presentation

Hej vi är två tjejer som heter Elin och Julia vi har en blogg till sammans för att vi skulle ha en bra blogg och att ni skulle följa med i vad vi skriver.Vi har hästar och vi är vänner och kompisar som vanligt.Vi kommer att skriva om mycket olika saker så

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards